خـادمـــة القـــــرآن
خـادمـــة القـــــرآن

خـادمـــة القـــــرآن

زهره معارف

سید مقاومت؛ سید حسن نصرالله تنهاست...


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

   من الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً (احزاب/23)

 سلام بر آزادمردان جهان...

سلامی از جنس مقاومت...

سلامی از جنس ایثار و شهادت...

سلامی از جنس مردانگی...

سلامی از جنس غیرت...

محرم نزدیک است...

سید مقاومت؛ سید حسن نصرالله تنهاست...

یار سردار شهید سلیمانی تنهاست...

خون امام حسین (علیه السلام) می جوشد...

بارها با خود گفته ایم کاش بودیم و امام عزیزمان را در صحرای کربلا یاری می کردیم...

عزیزان امروز را دریابیم...

کربلای امروز را...

حسین زمانه را...

یزید زمانه را...

عروس خاور میانه در خطر است...

بیروت را دریابیم...

حزب الله لبنان را دریابیم...

سید مقاومت تنهاست...

یا أیها المسلمون اتحدوا اتحدوا...

نکند از محرم و صفر فقط شور حسینی برایمان مانده باشد...

شور حسینی در کنار شعور حسینی معنا پیدا می کند...

شور و شعور در کنار هم پایه های ظلم و استبداد و بی عدالتی را در هم می کوبد...

سید مقاومت تنهاست...

سکوت، حسرت آفرین است...

تنهایی مسلم در کوفه چقدر برایمان دردناک است...

مظلومیت امام حسین (علیه السلام) چقدر غمناک است...

سید مقاومت تنهاست...

محرم نزدیک است...

و پیام محرم...

سید مقاومت تنهاست...

یار سردار شهید سلیمانی تنهاست...

أین عمار...

أین عمار...

 

زهره معارف

1399/5/23

نخستین کتاب در عرصه فعالیت‌های جهادی تغسیل اموات کرونایی با عنوان «دکتری که غسال شد» نوشته زهره معارف منتشر شد.

نخستین کتاب در عرصه فعالیت‌های جهادی تغسیل اموات کرونایی با عنوان «دکتری که غسال شد» نوشته زهره معارف منتشر شد.

کتاب «دکتری که غسال شد»، خاطرات ـ دلنوشته‌های بانوی دکتری از اساتید حوزه و دانشگاه است که در عرصه تغسیل اموات کرونایی در گروه جهادی شهید مسرور شیراز فعالیت می‌کند. این نوشتار اولین کتاب در عرصه تغسیل اموات کرونایی است.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: « زمانی که خداوند توفیق عنایت کرد که در تغسیل و کفن اموات محترم کرونایی خدمت کنم، دست‌نوشته‌هایی برای خود یادداشت می‌کردم. از آن‌جا که اعضای گروه تغسیل، تمایلی به افشای نام و عملکرد خود ندارند، برنامه این بود که تا موقعی که زنده‌ام، مطالب انتشار نیابد و سفارش کرده بودم که بعد از من منتشر شود، آن هم به خاطر اینکه روایت تلاش‌های جهادی، نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود و در طول تاریخ تحریف نشود و همه جهانیان بدانند که اموات کرونایی در ایران عزیز، با حفظ کرامت و شأن انسانی و با عزت و احترام و رعایت آداب شرعی غسل، کفن و نماز میت، در جایگاه ابدی آرمیده‌اند.

پیرو منویات رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، مبنی بر ثبت و ضبط فعالیت‌های جهادی، تصمیم به تکمیل و انتشار این خاطرات ـ دلنوشته‌ها گرفتم تا لبیکی باشد به ندای رهبر عزیز و فرزانه و لبخندی بر لب‌های مبارک ایشان و تشکری از جهادگران این عرصه و تسلی خاطری برای بازماندگان اموات محترم کرونایی.... این متن، خاطرات – دلنوشته‌هایی است، از گوشه‌ای از آنچه در این مدت، بر ما گذشت. مطالبی که آن‌ها را از زاویه دید خود بر بال قلم آورده‌ام. البته قلم از ذکر زحمات دوستان جهادی ناتوان است و امیدوارم کم و کاستی‌ها را به بزرگواری خویش ببخشند. ان‌شاءالله تلاش همه جهادگران عزیز، در هر لباس و مکانی که باشند، مورد رضایت قلب مقدس آقا اباصالح المهدی(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) قرار بگیرد و خداوند همه ما را در زمره مخلِصین مخلَص قرار دهد».

یادآور می‌شود، مراسم رونمایی از کتاب مذکور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس و همچنین جمعی از طلاب جهاد کرونایی در روز عرفه برگزار شد.

کتاب «تفسیر و مفسران مدرسه تفسیری استان فارس» منتشر شد

کتاب «تفسیر و مفسران مدرسه تفسیری استان فارس»، اثر زهره معارف،  از اساتید دانشکده علوم قرآنی و حوزه‌های علمیه خواهران شیراز در ۵۲۸ صفحه توسط بنیاد فارس‌شناسی در نشر سیوند، به چاپ رسید که آیت‌الله‌ لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر این کتاب تقریظ نگاشته‌اند.

 در مقدمه آمده است: «میراث گرانسنگ تفسیر قرآن کریم از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (صلوات‌الله علیه و آله) شروع شد و در ادامه، صحابه و تابعین این حرکت عظیم تفسیری را ادامه دادند و در طول تاریخ علمای گرانقدری همچنان ادامه‌دهنده‌ این راه بوده‌اند. علما و بزرگان خطه فارس نیز در این جهاد تفسیری سهم قابل توجهی را به خویش اختصاص داده‌اند؛ سهمی که قبل از این پژوهش برای هیچ‌کس قابل تصور نبود.

استان فارس یکی از مدارس فعال حدیثی و تفسیری جهان اسلام به‌شمار می‌آید. معرفی و احیای تراث و میراث تفسیری فارس، کشف جایگاه واقعی مدرسه تفسیری فارس، دستیابی به نقشه جامع علمی کشور در بعد تفسیر با تشویق دیگر پژوهشگران، و تقریب مذهب شیعه و سنی، از اهداف اصلی نگارش این کتاب است.

معرفی نام‌آوران و مفاخر یک خطه و بیان تلاش علمی این بزرگان، انگیزه افراد را در زمینه علم‌اندوزی و اندیشه‌ورزی بالا برده و تحرک و نشاط جامعه علمی را دو چندان می‌نماید. در خطه عالم‌پرور و دیار علم و فرهنگ و ادب، که معطر به عطر علما و بزرگان است، جور دیگر باید دید و جور دیگر باید زیست. در این کتاب در راستای کشف شاخص‌های مدرسه تفسیری فارس، با کاوش در تاریخی به پهنای ۱۵ قرن، پیدایش تفسیر در فارس، تطور تاریخی مدرسه تفسیری فارس از حیث: مفسران و آثار تفسیری، روش‌ها و گرایش‌های تفسیری، تعامل با دیگر مدارس تفسیری داخل و خارج کشور، و علل اوج و افول این مدرسه، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب که حاصل حدود ۵ سال تلاش و کوشش و خاک خوردن در بین نسخ خطی است، قدم بسیار کوچکی در زمینه آشنایی با تاریخ تفسیر و مفسران این خطه از سرزمین ایران اسلامی است».

در سخن نخست کتاب، منصور طبیعی، مدیر بنیاد فارس‌شناسی بیان کرده است: «آشنایی با تفسیر و مفسران استان فارس که برای اولین بار در چنین گستره‌ای از قرن اول تاکنون، مورد بررسی قرار گرفته است، کاری بس عظیم و حائز اهمیت است. دستیابی به نقشه جامع علمی کشور از بُعد علوم قرآنی و شاخه تفسیر، یکی از دستاوردهای این نوشتار است که حضور فعال مفسران این استان را به رخ جهانیان می‌کشد و سهم چشمگیر فارس را در تمدن‌سازی اسلامی در این بُعد به نمایش می‌گذارد.

در طول ادوار مختلف، بر تارک این استان پهناور، ستارگان بسیاری خوش درخشیده‌اند. نویسنده محترم، در این کتاب بیش از ۱۱۰ ستاره از آسمان تفسیری این خطه از کشور اسلامی را شناسایی کرده است. ایشان بیش از ۲۸۰ اثر تفسیری ریز و درشت را معرفی کرده و مورد کاوش و بررسی قرار داده است. برخی از این مفسران چون صدرالمتألهین ملاصدرای شیرازی و بیضاوی، در طول تاریخ بسیار معروف و شناخته شده، اما برخی دیگر، برای بسیاری ناشناخته هستند و یا دیگر ابعاد علمی آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است و بُعد تفسیری ایشان مغفول مانده است.

 این حجم از مفسران و آثار تفسیری، در واقع بیانگر جهاد علمی بزرگان و اندیشمندان استان فارس در حیطه تفسیر است. این جهاد علمی در حوزه تفسیر، عِرق مذهبی و اهتمام ویژه روشنفکران فارس را در درک مفاهیم روشنگر و حیات بخش قرآن کریم در طول تاریخ به اثبات می‌رسان».

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به مباحث تفسیری و تاریخچه آن در استان فارس می‌توانند کتاب مذکور را از بنیاد فارس‌شناسی تهیه کنند.